Reading for Today4 1. Learning through Video Games, Fact or Fiction? 본문해석 + Fact Finding 답+해석 A+
- 최초 등록일
- 2021.11.17
- 최종 저작일
- 2021.11
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소개글
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목차
1. CHAPTER 1 Learning through Video Game : Fact or Fiction? → 비디오 게임을 통한 배움 : 사실일까 허구일까?
2. Fact Finding
본문내용
Video games are a major part of children's lives today, and they spend hours playing them.
→ 비디오 게임은 오늘날 아이들의 생활에서 주요한 일부이며, 아이들은 그것을 갖고 놀면서 몇 시간을 보낸다.
However, parents and teachers alike question the educational value of video games at home and in the classroom.
→ 그러나, 부모와 교사들은 똑같이 가정과 교실에서의 비디오 게임의 교육적인 가치에 의문을 가지고 있다.
Even more importantly, can playing video games, specifically violent ones, actually be harmful to children?
→ 훨씬 더 중요한 것은, 비디오 게임, 특히 폭력적인 게임들의 경우, 실제로 아이들에게 해로울까?
This chapter presents two articles with different perspectives on the topic.
→ 이번 장에서는 이 주제에 대해 서로 다른 관점을 가진 두 글을 보여준다.
The First Perspective : Gaming to Learn
→ 첫 번째 관점 : 학습을 위한 게임 하기
Do educational computer and video games lead to real learning gains?
→ 교육적 컴퓨터 및 비디오 게임이 실질적인 학습적 이점으로 이어지는가?
The Second Perspective
→ 두 번째 관점
Review finds video game play may provide learning, health, and social benefits
→ 검토 결과 비디오 게임 놀이가 학습, 건강, 그리고 사회적 이점을 줄 수도 있다.
참고 자료
없음